divendres, 31 d’octubre del 2025
EL CONFIDENCIAL (9): SECRETOS DE LA MASONERÍA (2): UN LLIBRE D'ENCÀRREC. Encara que formalment d'entrada no ho sembli Secretos de la Masonería va ser un llibre d'encàrrec. Pagat per un clients que volien que fes un llibre crític sobre Zapatero i la seva vinculació amb una maçoneria en concret. L'editorial Ediciones del Equilibrio que el va editar la vaig fundar jo mateix, hi constava com administrador únic i tota la despesa va ser pagada amb diners dels clients. O sigui va ser també com una autoedició. Jo només vaig cobrar per l'encàrrec una quantitat concreta pactada i res més.... Cal explicar alguns detalls... D'entrada que cal dir que el 2005 les xarxes socials d'internet no estaven tant desenvolupades com ara vint anys després. En aquell moment una editorial professional a Catalunya si pretenia apostar perquè un llibre tingués èxit hi destinava un pressupost de mitjana d'uns 120.000 euros (edició i publicitat tot inclòs). Vendre llibres a llibreries costa molt perquè en surten molts i un tapa l'altre. Llavors és imprescindible molta publicitat perquè la gent es fixi en el teu llibre. Això, que és la realitat del mercat d'aquell moment, ho vaig explicar als clients. I els vaig dir que si pretenien exigir-me resultats havien d'invertir aquesta quantitat...Van quedar sorpresos perquè no volien gastar tant però si que volien que fes el llibre tant sí com no. Després d'un temps de reflexió em van entregar 30.000 euros. I vam quedar que acceptarien els resultats fosin els que fosin. Només amb la propaganda que pugués fer per internet..en aquell moment poca...i una presentació a Granollers i una altra a El Corte Inglés del Portal de l'Àngel de Barcelona. L'edició seria de 3.000 exemplars i distribució a totes les principals llibreries de l'Estat espanyol. En aquest punt van insistir en tenir apunt una segona edició de 6.000 exemplars més. Tot i que no ho veia clar hi van insistir i es va fer. Van dir que si en sobraven molts els enviarien a unes amistats seves perquè circulessn per Amèrica Llatina. Finalment les vendes (tenint en compte que també el venia a les meves parades dels mercats de Vic i Granollers) van ser en total dos anys després d'uns 1.800 exemplars un 60% del primer tiratge que tenint en compte que quasi no hi va haver publicitat tampoc està tant malament. Seguiré explicant més coses d'aquest tema.
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada